Yıl 2018, Cilt 22, Sayı 2, Sayfalar 755 - 760 2018-04-08

Bor oksit tozunun fren balatalarının tribolojik özelliklerine etkisi
The effects of boron oxide powders on the tribological properties of brake pads

Gülşah Akıncıoğlu [1] , İlyas Uygur [2] , Hasan Öktem [3] , Sıtkı Akıncıoğlu [4]

21 34

Bu çalışmada, Renault Clio otomobilin fren balatası, bor oksit tozu katkısı ile sıcak presleme yöntemiyle üretilerek, bor oksit tozunun balatanın tribolojik özellikleri üzerine etkisi deneysel olarak araştırılmıştır. Son yıllarda çevre dostu malzemelerin kullanılmasının önem kazanmasından dolayı fren balatasının içeriğinde bor oksit kullanılmıştır. Ayrıca bu malzemenin seçilmesinde ülke ekonomisine fayda sağlamakta amaçlanmıştır. Karşılaştırma yapmak için ticari Clio balatası kullanılmıştır. Balata numunelerinin aşınma sürtünme deneyleri Chase tipi cihazda yapılmıştır. Bor oksit katkısının fren balatasının aşınma sürtünme performansına etkisi ticari fren balatasının sonuçlarıyla kıyaslanarak incelenmiştir. Sonuçta bor oksit katkısının sürtünme katsayısına olumlu etki yaptığı gözlenmiştir.

In this study, the Renault Clio car was produced by hot press method with boron oxide powder additive and the effect on the tribological properties of the boron oxide additive was experimentally investigated. In recent years, the use of environmentally friendly materials has become important, so boron oxide has been used in the brake pad. Also it aimed at providing benefits to the national economy in the selection of these materials. Clio commercial pads were used for comparison. Friction linings wear testing of samples are carried out Chase type device. The effect of the boron oxide additive brake wear on wear friction performance has been investigated in comparison with the results of commercial brake pad. As a result, it was observed that the boron oxide contribution has a positive effect on the friction coefficient.

  • [1] M. G. Jacko and S. K. Rhee, "Brake Linings and Clutch Facings," in Kirk-Othmer Encyclopedia of Chemical Technology: John Wiley & Sons, Inc., 2000.
  • [2] "Production of ceramic additive automotive brake lining and investigation of its braking characterisation," Industrial Lubrication and Tribology, vol. 57, no. 2, pp. 84-92, 2005.
  • [3] P. W. Lee and P. Filip, "Friction and wear of Cu-free and Sb-free environmental friendly automotive brake materials," Wear, vol. 302, no. 1, pp. 1404-1413, 2013/04/01/ 2013.
  • [4] N. Aranganathan and J. Bijwe, "Development of copper-free eco-friendly brake-friction material using novel ingredients," Wear, vol. 352, no. Supplement C, pp. 79-91, 2016/04/15/ 2016.
  • [5] W. Österle, C. Prietzel, H. Kloß, and A. I. Dmitriev, "On the role of copper in brake friction materials," Tribology International, vol. 43, no. 12, pp. 2317-2326, 2010/12/01/ 2010.
  • [6] R. Yun, P. Filip, and Y. Lu, "Performance and evaluation of eco-friendly brake friction materials," Tribology International, vol. 43, no. 11, pp. 2010-2019, 2010/11/01/ 2010.
  • [7] E. Omrani, P. L. Menezes, and P. K. Rohatgi, "State of the art on tribological behavior of polymer matrix composites reinforced with natural fibers in the green materials world," Engineering Science and Technology, an International Journal, vol. 19, no. 2, pp. 717-736, 2016/06/01/ 2016.
  • [8] L. Y. Barros et al., "Morphological analysis of pad–disc system during braking operations," Wear, vol. 352, no. Supplement C, pp. 112-121, 2016/04/15/ 2016.
  • [9] H. Öktem, İ. Uygur, G. Akıncıoğlu, D. Kır, and H. Karakaş, "Evaluation of non-asbestos high performance brake pads produced with organic dusts," presented at the METAL2015 24 th International Conference on Metallurgy and Materials, Brno, Czech Republic, EU, 3-5 June, 2015.
  • [10] E. M. İ. G. Müdürlüğü, "Bor Sektör Raporu," 2012.
  • [11] A. F. A. W.B. WanNik, S. Syahrullail, H.H. Masjuki, M.F. Ahmad, "The Effect Of Boron Friction Modifier On The Performance Of Brake Pads," International Journal of Mechanical and Materials Engineering (IJMME), vol. 7, no. 1, pp. 31-35, 2012.
  • [12] I. Mutlu, C. Oner, and F. Findik, "Boric acid effect in phenolic composites on tribological properties in brake linings," Materials & Design, vol. 28, no. 2, pp. 480-487, 2007.
  • [13] G. Yi and F. Yan, "Effect of hexagonal boron nitride and calcined petroleum coke on friction and wear behavior of phenolic resin-based friction composites," Materials Science and Engineering: A, vol. 425, no. 1-2, pp. 330-338, 2006.
  • [14] R. a. F. M. Steege, "A new approach to material compressibility of brake pads," SAE Technical Paper, pp. 2008-01-2572, 2008.
  • [15] Road Vehicles-Brake linings, 2010.
  • [16] Brake Lining Quality Test Procedure, 2012.
  • [17] M. Boz and A. Kurt, "Effect of ZrSiO4 on the friction performance of automotive brake friction materials," Journal of materials science & technology, vol. 23, no. 6, p. 843, 2007.
Birincil Dil tr
Konular Makine Mühendisliği, Malzeme Bilimi, Çevre Bilimleri
Yayımlanma Tarihi Nisan 2018
Dergi Bölümü Araştırma Makalesi
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-4768-4935
Yazar: Gülşah Akıncıoğlu
E-posta: gulsahakincioglu@gmail.com
Kurum: Düzce Üniversitesi
Ülke: Turkey


Yazar: İlyas Uygur
E-posta: ilyasuygur@duzce.edu.tr
Kurum: Düzce Üniversitesi
Ülke: Turkey


Yazar: Hasan Öktem
E-posta: hoktem@kocaeli.edu.tr
Kurum: Kocaeli Üniversitesi
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0003-4073-4837
Yazar: Sıtkı Akıncıoğlu
E-posta: sitkiakincioglu@gmail.com
Kurum: Düzce Üniversitesi
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { saufenbilder352785, journal = {Sakarya University Journal of Science}, issn = {1301-4048}, address = {Sakarya Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {22}, pages = {755 - 760}, doi = {10.16984/saufenbilder.352785}, title = {Bor oksit tozunun fren balatalarının tribolojik özelliklerine etkisi}, key = {cite}, author = {Uygur, İlyas and Akıncıoğlu, Sıtkı and Öktem, Hasan and Akıncıoğlu, Gülşah} }
APA Akıncıoğlu, G , Uygur, İ , Öktem, H , Akıncıoğlu, S . (2018). Bor oksit tozunun fren balatalarının tribolojik özelliklerine etkisi. Sakarya University Journal of Science, 22 (2), 755-760. DOI: 10.16984/saufenbilder.352785
MLA Akıncıoğlu, G , Uygur, İ , Öktem, H , Akıncıoğlu, S . "Bor oksit tozunun fren balatalarının tribolojik özelliklerine etkisi". Sakarya University Journal of Science 22 (2018): 755-760 <http://www.saujs.sakarya.edu.tr/issue/30829/352785>
Chicago Akıncıoğlu, G , Uygur, İ , Öktem, H , Akıncıoğlu, S . "Bor oksit tozunun fren balatalarının tribolojik özelliklerine etkisi". Sakarya University Journal of Science 22 (2018): 755-760
RIS TY - JOUR T1 - Bor oksit tozunun fren balatalarının tribolojik özelliklerine etkisi AU - Gülşah Akıncıoğlu , İlyas Uygur , Hasan Öktem , Sıtkı Akıncıoğlu Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.16984/saufenbilder.352785 DO - 10.16984/saufenbilder.352785 T2 - Sakarya University Journal of Science JF - Journal JO - JOR SP - 755 EP - 760 VL - 22 IS - 2 SN - 1301-4048-2147-835X M3 - doi: 10.16984/saufenbilder.352785 UR - http://dx.doi.org/10.16984/saufenbilder.352785 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Sakarya University Journal of Science Bor oksit tozunun fren balatalarının tribolojik özelliklerine etkisi %A Gülşah Akıncıoğlu , İlyas Uygur , Hasan Öktem , Sıtkı Akıncıoğlu %T Bor oksit tozunun fren balatalarının tribolojik özelliklerine etkisi %D 2018 %J Sakarya University Journal of Science %P 1301-4048-2147-835X %V 22 %N 2 %R doi: 10.16984/saufenbilder.352785 %U 10.16984/saufenbilder.352785