Yıl 2018, Cilt 22, Sayı 2, Sayfalar 572 - 580 2018-04-01

Applied engineering experience model in Sakarya University Industrial Engineering department and effects on students
Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünde uygulamalı mühendislik deneyimi modeli ve öğrenciler üzerindeki etkileri

Gültekin Çağıl [1] , Merve Cengiz Toklu [2]

137 201

In the world and Turkey, various cooperation activities are carried out within the scope of university-industry cooperation. The Applied education model, is at the beginning of these activities and this model aims to use the theoretical knowledge produced by universities in real world problems. In addition to this, it is expected that the students participating in the applied education program will progress positively on issues such as future decision, self-confidence, occupational self-efficacy and anxiety. In this study, Applied Engineering Experience Education (UMDE) program developed by the Faculty of Engineering of Sakarya University and first implemented in the Department of Industrial Engineering is explained. On the other hand, the difference between the students who participated and who did not participate in the UMDE program was investigated statistically. As a result of the study, it was determined that there is a statistically significant difference in the level of future decision, occupational self-efficacy and anxiety among the students who participated in and did not participate in the UMDE program. 

Dünya’da ve Türkiye’de, üniversite-sanayi işbirliği kapsamında çeşitli işbirliği faaliyetleri sürdürülmektedir. Uygulamalı eğitim modeli bu faaliyetlerin başında gelmektedir ve bu model üniversiteler tarafından üretilen teorik bilginin gerçek dünya problemlerinde kullanılmasını amaçlar. Bununla birlikte, uygulamalı eğitim programına katılan öğrencilerin gelecek kararı, özgüven,  mesleki öz yeterlilik ve kaygı gibi konularda olumlu bir şekilde ilerlemeleri beklenmektedir. Bu çalışmada, Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi tarafından geliştirilen ve ilk uygulaması Endüstri Mühendisliği bölümünde gerçekleştirilen Uygulamalı Mühendislik Deneyimi Eğitimi (UMDE) programı açıklanmıştır. Aynı zamanda, UMDE programına katılan ve katılmayan öğrenciler arasındaki fark istatistiksel olarak araştırılmıştır.  Araştırma sonucunda UMDE programına katılan ve katılmayan öğrenciler arasında gelecek kararı, mesleki öz yeterlilik ve kaygı seviyelerinde istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. 

  • G. Doğan and B. Üstün, “Türkiye’de Üniversite Sanayi İşbirliğini Etkinleştirme Yolları,” in VII.Ulusal Uçak,Havacılık ve Uzay Mühendisliği Kurultayı, 2013, pp. 227–232.
  • M. Cengiz Toklu, “Yüksek Öğretim Kurumlarında Ortak Eğitim Modeli Ve Bir Uygulaması,” in International Conference on Quality in Higher Education (ICQH), 2016, pp. 1089–1092.
  • B. F. Blair, M. Millea, and J. Hammer, “The impact of cooperative education on academic performance and compensation of engieering majors.pdf,” J. Eng. Educ., vol. 93, no. 4, pp. 333–338, 2004.
  • M. T. Gençoğlu and M. Cebeci, “Türkiye’de Mühendislik Eğitimi ve Öneriler,” in Mühendislik-Mimarlık Eğitimi Sempozyumu, 1999, pp. 73–80.
  • M. Haddara and H. Skanes, “A reflection on cooperative education: from experience to experiential learning,” Asia-Pacific J. Coop. Educ., vol. 8, no. 1, pp. 67–76, 2007.
  • N. Köklü, “Tutumların ölçülmesi ve likert tipi ölçeklerde kullanılan seçenekler,” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilim. Fakültesi Derg., vol. 28, no. 2, pp. 81–93, 1995.
  • A. S. Albayrak, A. Eroğlu, Ş. Kalaycı, E. Küçüksille, B. Ak, M. Karaatlı, H. Keskin, E. Çiçek, A. Kayış, Ö. Antalyalı, N. Uçar, H. Demirgil, D. İşler, and O. Sungur, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri.pdf, 5th ed. Ankara: Asil Yayın Dağıtım, 2010.
Birincil Dil tr
Konular Endüstri Mühendisliği
Yayımlanma Tarihi Nisan 2018
Dergi Bölümü Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yazar: Gültekin Çağıl
Kurum: Sakarya Üniversitesi
Ülke: Turkey


Yazar: Merve Cengiz Toklu
Kurum: Sakarya Üniversitesi
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { saufenbilder336176, journal = {Sakarya University Journal of Science}, issn = {1301-4048}, eissn = {2147-835X}, address = {Sakarya Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {22}, pages = {572 - 580}, doi = {10.16984/saufenbilder.336176}, title = {Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünde uygulamalı mühendislik deneyimi modeli ve öğrenciler üzerindeki etkileri}, key = {cite}, author = {Cengiz Toklu, Merve and Çağıl, Gültekin} }
APA Çağıl, G , Cengiz Toklu, M . (2018). Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünde uygulamalı mühendislik deneyimi modeli ve öğrenciler üzerindeki etkileri. Sakarya University Journal of Science, 22 (2), 572-580. DOI: 10.16984/saufenbilder.336176
MLA Çağıl, G , Cengiz Toklu, M . "Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünde uygulamalı mühendislik deneyimi modeli ve öğrenciler üzerindeki etkileri". Sakarya University Journal of Science 22 (2018): 572-580 <http://www.saujs.sakarya.edu.tr/issue/30829/336176>
Chicago Çağıl, G , Cengiz Toklu, M . "Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünde uygulamalı mühendislik deneyimi modeli ve öğrenciler üzerindeki etkileri". Sakarya University Journal of Science 22 (2018): 572-580
RIS TY - JOUR T1 - Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünde uygulamalı mühendislik deneyimi modeli ve öğrenciler üzerindeki etkileri AU - Gültekin Çağıl , Merve Cengiz Toklu Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.16984/saufenbilder.336176 DO - 10.16984/saufenbilder.336176 T2 - Sakarya University Journal of Science JF - Journal JO - JOR SP - 572 EP - 580 VL - 22 IS - 2 SN - 1301-4048-2147-835X M3 - doi: 10.16984/saufenbilder.336176 UR - http://dx.doi.org/10.16984/saufenbilder.336176 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Sakarya University Journal of Science Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünde uygulamalı mühendislik deneyimi modeli ve öğrenciler üzerindeki etkileri %A Gültekin Çağıl , Merve Cengiz Toklu %T Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünde uygulamalı mühendislik deneyimi modeli ve öğrenciler üzerindeki etkileri %D 2018 %J Sakarya University Journal of Science %P 1301-4048-2147-835X %V 22 %N 2 %R doi: 10.16984/saufenbilder.336176 %U 10.16984/saufenbilder.336176
ISNAD Çağıl, Gültekin , Cengiz Toklu, Merve . "Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünde uygulamalı mühendislik deneyimi modeli ve öğrenciler üzerindeki etkileri". Sakarya University Journal of Science 22 / 2 (Nisan 2018): 572-580. http://dx.doi.org/10.16984/saufenbilder.336176